powerofreuben

Alla inlägg under juni 2013

Av Mari - 28 juni 2013 17:56

Åkte till stallet och betalade hyran. Sen blev det en sväng ut på fältet med Reuben och galopperade en del, Ozzy var med och sprang efter = två flugor i en smäll (motionera både häst och hund). Red lite i paddocken sen också på volter, Reuben är mycket svårare att ställa åt höger så vi red på volt en del. Blev lite sidvärtesförflyttningar och framdelsvändning och sen fick han springa lös lite. Han har blivit jätte-dålig på att komma när man ropar, får träna lite mer på det igen.. Avslutade med att ge Reuben sin andra dos banminth innan han fick gå ut i hagen igen.



Reuben:

 


Trött liten Ozzy:

 



Åkte sen och hämtade Bus från ridlägret, såg deras avslutnings-ritt som bestod av gångarts-tävling sen fick hon fick säga hejdå av sin lägerponny Hille med en barbackaritt till hagen. Hon verkade ha haft jätte-roligt och säger att hon vill dit nästa år igen!



Bus och Hille:

   





Imorgon dax för Ockelbo Showlifting!!! 



Film från förrförra året när jag var med:


//M


Av Mari - 27 juni 2013 10:59

Blev en timmes rask promenad ute med Ozzy idag så att den värsta stelheten efter natten skulle släppa. Blev lite träning i skogen med Ozzy också, stanna, stå ligga och sitta kvar tills matte ropar osv. Ozzy var jätteduktig och lyssnade bra men det var massa mygg ute så både han och jag tyckte att det räckte ganska snart.



Bilder från idag på Ozzy:

     



Bild på Reuben från i maj då jag var ute och betade honom, han hade massa nyfikna hästar som spanade in honom över staketet:

 



Blir träning senare med Elve och det lutar åt ett yogapass idag igen..


//M 


Av Mari - 26 juni 2013 21:46

Startade dagen med en halvtimmes rask promenad med Ozzy, ryggen känns mycket bättre idag! Sen åkte jag och handlade mat och sen blev det att städa lite hemma.



Ozzy:

 


Det blev träning sen på kvällen men jag hade sån magknip så att det blev inte så mycket gjort. Bänkade upp till 80kg, knäböjde en singel på 125kg och så lite pushpressar på 50kg. Planen är att träna lite mer imorgon och det pratas även om att gå på ett till yogapass men vi får väl se.. Efter träningen åkte vi förbi Reuben, longerade honom lite i paddocken och fyllde på vatten i hagen. 


Reuben:

 



Snart mot sängen!

//M


Av Mari - 25 juni 2013 21:20

Igår var jag i stallet och pysslade om Reuben. Det blev longering över bommar och sen lite löslongering samt att jag satt på en stund barbacka också. 



   


Imorse blev det 45 minuters promenad med Ozzy för att bli lite mjukare i kroppen. Sen hade Elve bokat in mig hos Nicklas ("vår" naprapat) då han tröttnat på mitt ynkande. Han klämde, knäckte och petade så att jag nästan grät, främst så var det höftböjaren och gluteus som var spända och ger mig känningar i ryggen. Vilket jag förstod också då jag inte varit så bra på och stretcha dessa men nu ska jag skärpa mig! Det kändes faktiskt mycket bättre i ryggen efteråt, jag hoppas att det fortsätter så.. Var och handlade lite, en ny whisky och blommor till Elve samt lite småsaker.


Var förbi Reuben en sväng och smörjde in hans mule med solskydd och fyllde på vatten, syster skulle dit senare och motionera honom :).


Snart dax för sängen, men det blir soffan då jag ligger bättre i den och inte får lika ont..


// M 


Av Mari - 24 juni 2013 06:33

Vaknade fem imorse efer att ha vänt på mig hela natten. Inte lika ont som igår morse men inte heller bra.. Bestämde mig för att det var lika bra att gå upp och ta itu med eländet så kanske man slipper ha onte hela dagen. Tog med mig Ozzy och gick en hyfsat rask promenad, efter en halvtimme började det släppa lite i kroppen och sen så gick jag upp i skogen och körde sprint upp för backe x 5 igen. Skillnaden är helt otrolig jämfört med första gången (tror att idag var fjärde gången), dels orkar jag få upp farten dels så återhämtar jag mig fortare och flåsar sådeles inte som en brumstig belgian blue när jag kommer hem. Var ute sammanlagt en timme och det är tacksamt nu då jag känner mig helt ok i kroppen efteråt. Dessutom har Ozzy fått en ordentlig promenad!



Söta Ozzy:

 


/ /M



Av Mari - 23 juni 2013 20:25

Kanske ska skriva nån rad om dagens träning också.. Kroppen kändes som sju svåra år, har varit ledig en vecka och har ont i hela kroppen (inte kul!). I vanliga fall så gnäller jag på att jag är trött och inte sovit tillräckligt (jobbar natt) men nu när jag har sovit så är det inte heller bra, då får jag ont istället *suck*. Det inga konstigheter egentligen, var och röntgade ryggen för nåt år sen i samband med en skivstångs-relaterad olycka och då sa de att jag hade pålagringar längs hela ryggraden. Läkaren frågade mig också om jag var stel och hade ont på morgonen (vilket jag mycket riktigt haft ett tag) och sa att det var "normalt". Han sa iofsej också nåt om rörlighetsträning som jag lite havt om halvt "glömt" bort..


Aja, träningen idag blev lite sisådär. Bänk med stopp på 75kg, böj på 80kg och marklyft på 110kg.. Resten av passet ägnades åt stretch, vilket jag tyvärr slarvat med på sistone och då kommer krämorna som ett brev på posten.   



Mysbelysningen på gymmet:

 



Nu på kvällen så fick Elve iväg oss till vårt livs första yoga-pass!! Det var sjukt mycket jobbigare än förväntat, men gick ändå rätt okej med tanke på hur usel balans och koordination jag har. Elve var jätte-mycket duktigare än mig, även instruktören tyckte att han hade jätte-bra balans. Det absolut bästa är att hela kroppen känns bättre efteråt då jag hade ganska ont innan.


//M


Av Mari - 23 juni 2013 20:09

Dålig på att uppdatera nu igen..


Var och tränade i torsdags men inget spännande pass, det blev bänk, pushpress, lätta böj och lite olika ryggövningar samt biecepsbattle med Elve.. 



Reuben fick två vilodagar men jag var där och red ut IGÅR på honom och galopperade lite runt fältet. Ozzy följde med och sprang efter Reuben så fick han också lite motion :). 



Reuben ute i hagen:

 


Såhär trött var Ozzy efter att han fick springa efter Reuben när jag red:

 



IDAG gick jag upp tidigt och skjutsade Bus till ridlägret, hon kommer hem igen på fredag och jag hoppas att hon får jätte-kul! Alla ponnysarna där är islandshästar och hon fick en jätte-söt brun valack som jag inte kommer ihåg namnet på..



Bus med Ozzy:

 


Bus hämtar "sin" häst:

 


Så söta!

 


//M



Av Mari - 19 juni 2013 22:12

Bus fick rida idag igen och de fick hoppa lite, det var länge sen Reuben hoppades uppsuttet så det blev inga jätte-höjder. Tyckte det gick riktigt bra för bägge, Bus fick träna på att rida rätt mot hindrena i en åtta och styra ordentligt. Som avslutning så galopperade Bus med bra fart ett varv åt bägge hållen och sen fick hon skritta av barbacka idag igen.



Lite bilder:

               


Elve och Ozzy var också med i stallet och Elve var snäll nog och filmade och fotade lite medans jag instruerade Bus. 


 


Senare på eftermiddagen var vi en sväng till stranden men det blåste rätt mycket så dat var ingen längre stund.


Imorgon är planen träning!

// M


Ovido - Quiz & Flashcards