powerofreuben

Alla inlägg under september 2014

Av Mari - 28 september 2014 22:20

Jobbade extra inatt, råkade sova ända till tre på eftermiddagen sen. Elve kom hem från styrkelyftsmötet i E-tuna där han varit sen i fredags, kul att hinna ses en stund!


Blev att åka till stallet sen med Bus, vi fick ställa in lektionen då det eventuellt finns ringorm i stallet så då är det dumt att åka iväg till en annan anläggning. Vi tog en promenad ut (jag och Ozzy promenerade) Bus på Reuben, sen red hon på stubbåkern och galopperade och travade en hel del. Det såg väldigt trevligt ut mellan varven :).


                         


Ska till stallet imorgon igen, kanske rider lite själv då också.


//M

Av Mari - 27 september 2014 13:40

Har jobbat en hel del och inte hunnit skriva så mycket. I onsdags så var jag i Sumpan och tävlade i bänkpress innan jobbet, sämst resultat på länge. Blev bara 75kg men vägde in sju kilo lättare än på SM i somras, det där med att maxa när man jobbat flera nätter i rad och ska iväg och jobba igen är kanske ingen höjdare :P.



Jag var i stallet på morgonen i tisdags och red ut en sväng i skogen, onsdag hade syster. Torsdagen red Bus ut med Amanda och sen satt jag på en stund i paddocken. Fredag morgon körde jag ut på en skritt-tur med Camilla och Maxine, var ute lite mer än en timme. 


Reuben lös i paddocken i tisdags:

   


Reuben igår:

     


Idag ska syster ta stallet, jag tänkte försöka mig på träning om ett tag sen så ska jag jobba igen inatt. Imorgon är planen att Bus ska prova rida Reuben för en tränare på Ålsta.


//M


Av Mari - 18 september 2014 19:37

Jobbat tre nätter nu och har en kvar, inte helt idealiskt att rida lektion när varken kroppen eller knoppen är med på banan. Höger fot fungerar inte helt optimalt än efter stukningen, kände mig lite kraftlös i den. Gick förhållandevis bra ändå, när jag tillslut gav upp så fick Sandra sitta upp och rida lite. Reuben så verkligen kanon ut när hon red!


Bilder på när Sandra red:

             


Snart iväg och jobba och sen är jag ledig två nätter!


//M


Av Mari - 16 september 2014 19:29

Jobbade inatt för första gången på två veckor, foten gör ont men det känns inte värre nu efteråt iallafall. Har tre nätter kvar att jobba och sen är jag ledig två nätter. 


Syster hade Reuben i helgen, de var ute och körde i sällskap med Camilla och Maxine 1,5 timme i skritt som jag förstod det. I söndags lånade syster TB och körde ut med honom och Bus följde med ut på Reuben.


Reuben fick vilodag igår, det märktes idag då han var väldigt piggelin. Bus red fram barbacka och sen longerade jag henne barbacka i alla gångarter. Tro det eller ej så vågae jag mig på att bli longerad barbacka också, men hade knutit ett grimskaft runt halsen för säkerhets skull för att ha nått att hålla i. Det gick faktiskt ganska bra, hade inte alls så usel balans som jag trodde :). Sen så har ju Reuben väldigt bekväma gångarter. Efteråt så fick han springa av sig lös i paddocken, det var full ös ett tag.


                   


Imorgon ska syster ta Reuben och sen har jag torsdag och fredag. Lördag ska jag till Eskilstuna och döma på distriktsmästerskapet i bänkpress, söndag ska jag jobba sen igen.


//M

Av Mari - 13 september 2014 09:31

Inte för mig dock, jag var på marken.. Bus red lektion för Sandra och de hoppade då det var det Bus ville göra för dagen. Reuben skötte sig beundransvärt trots att det låg en massa galoppbommar mellan hindrena och han hade lite svårt att räcka till i början. På slutet kom de över riktigt fint och Reuben var hur taggad som helst, Bus verkade dock lite slutkörd..


         


Idag skulle syster till stallet och köra ut en sväng om jag förstod det rätt. Jag ska iväg och träna i Täby, få se om det blir så mycket träning men man kan ju vara social :).


//M

Av Mari - 12 september 2014 07:12

Har fått ta det lugnt ett par dagar nu, lyckades vara klantig i tisdags och stukade foten ute i skogen.. 


På tisdag morgonen så var jag i stallet och fick sällskap ut på en körtur av Camilla, vi tog en vända till flygfältet och Reuben uppförde sig exemplariskt framför vagnen. Han blev lite svettig så jag spolade av honom och tvättade av man och svans lite i samma veva. Sen fick han gå ut i hagen och äta gräs.


         


På tisdageftermiddagen så åkte jag ut till stallet med Bus, hon red barbacka i paddocken medans jag fixade mat och mockade. Efter det gick jag ner till paddocken och longerade Reuben så tränade hon på balansen några varv för att sen avsluta med en sväng i skogen. Jag promenerade med Ozzy och Bus red Reuben, klantig som jag är så lyckades jag trampa snett med höger fot och få hela vikten på och ramlade omkull mitt ute i skogen. Efter att ha legat och snyftat en stund på stigen så lyckades jag ta mig upp med Bus hjälp och klättrade upp på en stor sten brevid stigen för att därifrån kräla mig över på Reubens rygg. Tack och lov för att han är så cool för jag var inte särskilt smidig.. Dottern promenerade sen tillbaka och jag red, lyckades parkera Reuben vid "trappan" och ta mig av där så jag slapp hoppa ner på marken. Bus gjorde klart i stallet och ringde Elve som kom och hämtade oss och sen låg jag resten av kvällen i soffan med min bandagerade fot i högläge..


             

Lite svullen på höger ankel :P

 


Såhär ser min fot ut idag, lite blå men svullnaden har börjat gå ner:

 


I eftermiddag ska jag skjutsa Bus till stallet, hon ska få rida lektion.


//M





Av Mari - 7 september 2014 11:14

Har varit sjuk hela veckan, börjar känna mig lite bättre och hoppas på att vara helt okej imorgon.


Bus och syster var i stallet igår, syster byggde hinder och Bus och Reuben hoppade. Det blev bara låga skutt då det var ett tag sen Reuben hoppade.


         


I förrgår var syster i stallet med Bus och körde ut med Reuben, det var ett tag sen men det hade tydligen gått bra.


 


Lite bilder på Bus och Reuben:


                               


Lite bilder från i måndags när Sandra fick rida en stund då jag inte riktigt lyckades samla ihop mig för att vara seriös:

       



Idag skulle syster rida ut en sväng, skönt att man inte är själv om hästen när man är sjuk..


//M

Ovido - Quiz & Flashcards