powerofreuben

Alla inlägg under september 2013

Av Mari - 28 september 2013 21:09

I förmiddags så gick jag och Bus till rasthagen med Ozzy, vu gick förbi mamma på vägen och lånade med Doris och Blackie också så fick de springa av sig ordentligt.


     


Sen fikade vi hos mamma och fick med oss en valp hem, lilla Magic. Det har gått jätte-bra än så länge och Ozzy tycker valpen är hur kul som helst.


     


Var i stallet på stallmöte också, Reuben fick vilodag idag. Få se vad man hinner med imorgon!


//M

Av Mari - 28 september 2013 09:38

Åkte till stallet med Bus och hennes kompis som skulle få prova på att rida lite. Ida mötte upp oss då hon skulle ha hand om Bento åt Verro. När vi väl hämtat hästarna från hagen så ser vi att det saknas en sko på Bento så det blir ingen ridning för honom, Ida tömkör honom istället lite i paddocken. Bus rider lite på Reuben i paddocken och gör lite galoppfattningar och Reuben är jättefin. Sen sätter vi på longerlina och så får Bus kompis sitta på lite också.


   


Borde åka och träna idag också.. Få se om jag orkar, kände mig iofösej krasslig igår och hade en släng av feber på kvällen :P.


//M


Av Mari - 26 september 2013 19:47

Åkte ut på eftermiddagen för att köra Reuben, Elve mötte upp och följde med ut! Tror vi var ute i ca 40 minuter och det blev trav större delen av rundan. Det märks verkligen att Reuben har fått bra kondis, han var pigg hela vägen och blev knappt varm :).



Sötaste hästen idag:

   


Snart mot jobbet igan!

// M

Av Mari - 24 september 2013 15:52

Han fick vara lös lite i paddocken och sprang på som sjutton!


           


Ska snart åka mot gymmet och träna lite!


//M

Av Mari - 24 september 2013 15:15

I fredags kom jag iväg och körde Reuben ute i en timme, mycket trav blev det och han var pigg och framåt!


   


I lördags så fick syster låna Bento och vi red ut tillsammans, det var fart på hästarna särskilt när vi vände hemåt. 

 

Söndag och igår har han fått slappa, fast jag tog en timmes promenad igår med Reuben och Ozzy då jag fick sällskap av Verro och Bento.


Idag red jag och Bus på honom (mest Bus) i paddocken och tränade galoppfattningar. Red utan stigläder också och Bus red barbacka på slutet i alla gångarter. Tog en promenad i skogen med Ozzy och Bus på Reuben som avslutning så blev Reuben ordentligt avskrittad.

                 


Imorgon skulle Ida till stallet med Bus och hoppa Reuben om allt går som planerat! 


//M

Av Mari - 20 september 2013 10:19

Tog en promenad med Ozzy i regnet, han fick springa lite lös i skogen och så tränade jag lite på att han skulle stå kvar när jag gick iväg en bit. 


 



Sen var jag i stallet med syster och hon hade lektion för mig, det var jätte-jobbigt för mig som inte ridit så mycket på sistone.. När jag fick nog så hoppade syster upp och fortsatte en stund till och skrittade av Reuben också. Han var faktiskt jätteduktig, inte hans fel att matte är värdelös på att rida :P.


     


Idag tänkte jag försöka köra en sväng med Reuben!

//M


Av Mari - 18 september 2013 09:48

Har varit fullt upp så inte hunnit uppdatera.. Tränade i söndags lite lätt men var ganska seg i kroppen efter att ha tävlat på lördagen. Igår blev det också lite träning, bänk och böj men tre timmars sömn kändes som lite lite.


Sötaste Reuben då? 


Jo i söndags så red jag ut en sväng och galopperade på fältet och på måndagen så lekte jag med honom i paddocken. Satte upp lite hinderbana med sockerbitshinder där den ena var så att han kunde välja att hoppa över eller gå emellan i mitten. Sen så sparkade jag lite fotboll på honom, det var läskigt när den hamnade mellan benen tyckte Reuben men blev coolare allt eftersom. Blev kanske lite för ystert för han lyckades tappa en sko, som tur var så kunde Tim på stallet slå på den igen på en gång. 



Reuben sovandes i stallgången innan ridturen i söndags:

   



Reuben i paddocken i måndags:

   


Igår var Bus ute och skrittade en tur på Reuben tillsammans med Ida som red på Bento, de red vilse så de var ute betydligt längre än de hade tänkt sig.




Jag var ute med mamma och alla vovvarna igår, inklusive valparna som Ozzy är pappa till (Ozzy ligger ner på fotot):

 


Nu ska jag försöka sova ett tag, få se om det orkas med nån träning idag.. (Känns tveksamt just nu!)


//M


Av Mari - 14 september 2013 22:11

Blev inte jag.. Däremot så lyckades jag ta mig igenom grenarna utan att skada mig och hamnade på en tredjeplats. Bättre än förväntat ändå, bäst är ändå att kroppen känns hyfsat fräsch efteråt. 


Grenarna var marklyft där jag fick upp 180kg, pressmedley, static-hold m 150kg städ, ok-race med 220kg, farmersvalk med 80kilos väskor, bära 150kg kors och loading med mjölktunnor (50, 60, 70, 75 och 80kg).. Det blev en heldag med andra ord :P.




Lite bilder:

           




   



Sova lite nu!

Presentation


Hona i mina bästa år (nåja). Delar en underbar tinker vid namn Reuben med syrran och tränar och tävlar styrkelyft och ibland strong(wo)man också.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards