powerofreuben

Alla inlägg under juli 2014

Av Mari - 30 juli 2014 19:56

Kiropraktorn var ute imorse, hon hittade lite låsningar på Reuben men trodde inte det var någon fara. Medans han hade nålar i sig (akupunktur) så justerade hon hundarna, Ozzy var väl värst låst som vanligt och hon hittade bara nåt litet på Idas Charlie. Reuben ska få ta det lugnt någon dag nu fram till utställningen och bli ordentligt tvättad och träna på att ställas av Ida.


Reuben ute i hagen idag:

     


Snart mot jobbet!

//M



Av Mari - 29 juli 2014 18:27








                               


Reuben mötte mig vid grinden när jag kom idag, ville helt klart in och bli ompysslad. Passade på att tvätta man och svans grundligt, han ska ställas ut på tinker-rikset på lördag så jag tänkte ha lite av jobbet gjort. Blir syster och Bus som får göra en mer grundlig tvätt på fredag.


Tog en promenad och sen fick han springa lös lite i paddocken, imorgon kommer kiropraktorn och går igenom honom och hundarna så få se vad hon säger. 


//M



Av Mari - 28 juli 2014 21:37

Har kännt mig krasslig ett par dagar nu så inte orkat uppdatera.


I torsdags red Bus lektion på Reuben och sen på fredagen så red jag och syster lektion (turades om så jag tog över när syster tröttnade då hon inte ridit så mkt på sistone). På lördagen red Bus lite barbacka och i söndags så körde syster ut med honom. Idag red Bus uteritt själv, han hade tydligen varit ganska pigg.


         


Dax att försöka sova lite och hoppas på att man mår bättre imorgon.

// M

Av Mari - 20 juli 2014 08:22

I fredags åkte jag iväg med syster och Bus då de skulle prova på att rida western, det såg svårt ut när man inte är van. 


     


Igår så hade jag ställt in Reuben på dagen för att vila lite då han går ute dygnet runt nu, han låg fortfarande och vilade när vi kom och hade ingen brådska att resa på sig. Jag och Ida red lite på banan, ingen av oss hade super-energi men men.. 


       


Var och tränade på Täby AK igår, därför var jag ganska trött i benen när man skulle rida sen på eftermiddagen. Idag är planen Träning och sen till stallet och hitta på nåt med Reuben!


//M


Av Mari - 13 juli 2014 21:49

Jag och syster åkte till stallet idag och löshoppade Reuben som var jätte-duktig!


                       


Imorgon hade syster tänkt att ta en körtur och på tisdag ska jag rida lektion!


//M

Av Mari - 10 juli 2014 21:08

Var i stallet med Bus och syster igår, syrran och jag hjälptes åt att bygga bana och Bus fixade hästen så länge. Några av travarna var också med och hoppade men de fick rida först då det blir så trångt annars.


Lite bilder från igår:

                         


Var i stallet imorse och red Reuben lite i paddocken, repeterade lite skänkelvikning. Hans mule har blivit så bränd nu när det varit så soligt så jag har konstruerat ett "mulskydd".


   


Sen var vi på stranden en sväng med Bus, jag lyckades bli lite för solad då jag inte hade solskydd..

 


På kvällen var jag och tränade med Elve, blev bara 30 min crosstrainer och 15 minuters promenad på löpbandet för sen var Elve klar med sitt pass.


//M


Av Mari - 8 juli 2014 09:32

Var och tävlade på Sm i klassisk styrkelyft i lördags efter en del om och men. Höger knä har ju bråkat nån månad och två veckor innan tävling kunde jag inte böja alls. Två besök hos kiropraktorn och en förändring av böjtekniken veckan innan tävling så kändes det som om jag iallafall skulle klara av att sätta en lätt knäböj.


Tävlingen:


Knäböj: 120kg, 130kg och 140kg gick upp och inte hade jag ont heller (nåja mer än innan)


Bänk: 77,5kg och sen bommade jag 82,5 två gånger vilket känns snöpligt..


Mark: 170 och 180 gick upp, 190 missade jag..


Totalt blev det 397,5kg och en fjärdeplats.


I veckan innan SM åkte vi till Åbo på spahotell vilket var jätteskönt men det blev mycket buffé, både frukost och middagsbuffé så vi var rejält mätta när vi kom hem.


På färjan mot Åbo:

   


Vi spelade lite minigolf:

 


Såg en tavla som jag tyckte var fin:

 


Syster har varit snäll nog och tagit Reuben en hel del. I söndags så var jag där och Bus red ut på fältet och galopperade honom, igår så red jag i paddocken på morgonen. 



Syster med Reuben:

 


Ute med Bus i söndags:

   

(Ozzy var också med)

   


Reuben i paddocken igår efter att jag ridit:

 



//M




Presentation


Hona i mina bästa år (nåja). Delar en underbar tinker vid namn Reuben med syrran och tränar och tävlar styrkelyft och ibland strong(wo)man också.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards