powerofreuben

Alla inlägg under april 2014

Av Mari - 28 april 2014 21:47

Reuben har det bra nu och går och mumsar grönt i hagen, han har en kompis också och de verkar gå bra ihop. Syster har haft Reuben ganska mycket i veckan och har varit flitig på att köra honom så han börjar få riktigt bra flås.


Reuben och Maxime i hagen idag:

 


Idag red jag lektion på Reuben. Det gick ändå över förväntan men man blir lite frustrerad på sig själv, jag är lite seg i hjälperna och måste tänka. Lite som när man börjar köra bil, reaktionsförmågan är långsam då det så mycket att tänka på med växling och allt när det ovant men sen när man kört ett tag så flyter det på automatiskt. Det flyter inte automatiskt men jag ska försöka rida lite mer så kanske det kommer.


Sandra som instruerar mig var snäll och jag behövde inte göra alltför ansträngande saker, eftersom jag jobbat natt också och var lite seg. Reuben var jätte-rolig att rida idag, verkligen på tårna. Vi gjorde en snygg galoppfattning enligt Sandra men sanningen är att Reuben gjorde en snygg fattning och jag flöt bara med :).  När jag kände att det var nog för idag så fick Sandra rida Reuben lite och sen tog jag en promenad med honom och skrittade av honom.


Bilder från idag när Sandra red:

         


Snart mot sängen! Skönt med lite sömn även om jag tog en liten lur idag på dagen.


//M


Av Mari - 22 april 2014 15:47

Jobbat natt inatt, har en natt till och sen är jag ledig två nätter! 


I helgen har syster varit ute i stallet, tror hon körde Reuben i lördags och att hon lånade en häst i söndags och red ut med Bus som red på Reuben. Igår var jag i stallet med Bus som hade Via, vi red ut tillsammans och lyckades irra bort oss i skogen en sväng men så småningom så kom vi fram. Reuben har fått gå ut i stora hagen nu där han har lite gräs att äta på så han är säkert jätte-nöjd. Har varit jätte-bra väder hela helgen och även idag så är det strålande sol!!


Bilder från igår:

               


Idag så skulle syster ut och köra en sväng, jag ska försöka sova en stund till innan det dax för jobbet :P..


//M


Av Mari - 18 april 2014 09:14

I måndags så red Bus ut på Reuben tillsammans med två tjejer till med ponnysar och det hade tydligen gått bra. I tisdags red jag ut på Reuben och Bus red på Via, sen red hon en stund på Reuben i paddocken också.


     


I onsdags hade de löshoppning i stallet, syster och Bus var där och Reuben fick hoppa lite han också :). 


Igår red syster lektion på Reuben och Bus red på Via, Amanda var också med på TB så det var lite trångt i paddocken. Bus var väl inte jätte-motiverad, vi hade vart på Sös innan och fått besked om att hon behöver operera handen så det blir inte mycket till ridning på ett par månader efter det. Reuben såg jätte-trevlig ut!


                                             


Idag skulle syster rida ut, vi ska iväg och äta påsklunch hos Elves familj.


//M

Av Mari - 13 april 2014 15:20

Bus tog med sig en kompis till stallet idag så jag tyckte att det kunde vara kul att köra ut en sväng så får alla vara med. Det är med knapp nöd man får plats tre i vagnen, vi lyckades sitta kvar hela turen också!


Reuben var lugnet själv idag, hade kunnat få vara lite mer framåt men hellre lugn än stirrig när man sitter i vagnen. Eftersom det söndag så var det en hel del trafik på vägarne och vi mötte bilar, joggare, motorcyklar och en traktor, då om inte annat så är man glad för en cool häst. När vi vände hemåt igen så la Reuben i en högre växel och då gick det lite fortare. Körde dessutom på bett för första gången sen i höstas och så tog vi en annan runda än vi brukar men Reuben tyckte inte det var några konstigheter.


       



Tillbaka i stallet igen så hade tjejerna turen att se när ett lamm kom till världen då de var inne och kelade med fåren så var det en av tackorna som födde. Jag fixade med Reuben så jag missade det men jag såg den lilla sen och de är ju såå söta!!


   


Nästan så att jag tog med mig ett lamm hem..   


//M


Av Mari - 12 april 2014 09:33

Ska till Täby AK och träna idag med Elve. Har lyckats få in nåt pass i veckan och det känns som om bänken kanske är på G! Gjorde tangerat personbästa i bänkpress 87,5kg och 8 repetitioner på 70 kg vilket också är pb. Böjen har fått vara då jag varit öm i höger knä, Elves teori är att jag är stel och behöver stretcha. 


I onsdags så fick Reuben ta det lugnt, tog en promenad och longerade lite. I torsdags red jag ut på Reuben med Bus på Viamala som sällskap, vi tog en runda runt Öråker och bägge hästarna var pigga.


   


Tvättade och flätade upp hans man också häromdagen, det tog sin lilla stund:

 


Syster var i stallet igår och löshoppade Reuben och idag skulle hon ut och köra tror jag. 


Snart mot gymmet!

//M


Av Mari - 3 april 2014 11:59

Igår så var jag i stallet med syster och provade en sadel hon köpt, den kändes rätt bekväm och verkade ligga rätt okej på Reuben. Tyckte han kändes väldigt fin när jag red. Sen red syster också och hon hoppade lite med Reuben också. 


   

I tisdags var syster i stallet, hon red lite på Reuben i paddocken. I måndags åkte vi till klinik för att ta bort vargtanden som distriktsveterinären sa att var på väg upp. Helt i onödan! Veterinären kände och kände men hittade ingen vargtand nånstans.. *Suck* Så vi har vikt en hel dag till att åka in till klinik i onödan :P. Han fick iallafall tänderna fixade när han ändå var inne. För övrigt så är Reuben världens bästa häst kom vi fram till efter att ha lastat på honom, för han går rätt på transporten utan några betänkligheter. 


På kliniken i måndags:

   


Idag ska jag och Bus till stallet, tänkte att vi skulle rida ut en sväng tillsammans i skogen.


//M



Presentation


Hona i mina bästa år (nåja). Delar en underbar tinker vid namn Reuben med syrran och tränar och tävlar styrkelyft och ibland strong(wo)man också.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards