powerofreuben

Alla inlägg under januari 2014

Av Mari - 30 januari 2014 16:48

Jobbat en massa som vanligt, nu är jag ledig två nätter till innan det dax att jobba igen. har inte hunnit/orkat träna mer än att jag körde ett värmningspass igår. Kännt mig småkrasslig så då är det bättre att ta det lugnt.


Reuben har fått vila en vecka snart från ridningen, har promenerat och låtit han springa lite i paddocken. Idag longerade jag lite över bommar och även inspänd, sen fick han springa fritt också på slutet. 


   


Förra lördagen dömde jag i Uppsala, fick sitta huvuddomare i böj och bänk och det kändes rätt bra med tanke på att jag bara dömt en tävling tidigare. Nu på lördag så är det meningen att jag ska tävla få se hur det går med tanke på att jag som vanligt inte tränat särskilt mycket..

 

//M


Av Mari - 23 januari 2014 09:59

Jobbade extra igår natt, det var kaos så jag kom hem åtskilligt senare än vad jag hade tänkt. Blev två timmars sömn bara, Bus var snäll och följde med till stallet. Hon red Reuben barbacka i paddocken medans jag mockade och fixade höpåsar. Hade börjat skymma så jag fick inga bra bilder med mobilkameran men Bus har verkligen bra balans nu när hon ridit så mycket barbacka.


         


Planen är att dra till stallet själv idag och rida ut en sväng   .


//M


Av Mari - 20 januari 2014 18:07

             


Har hunnit gå igenom alla bilderna från igår nu och de flesta blev ju riktigt bra! Inte så svårt kanske med så fin modell..


Varit i stallet idag och tagit långpromenad på 1,5 timme med både häst och hund!


Planen är att sticka till gymmet snart och träna lite också, ska jobba extra imorgon så får man lite extra pengar nästa lön också   . 

Av Mari - 20 januari 2014 08:37

                     


Ska mot stallet snart och fixa, tänkte ta en promenad med Reuben och Ozzy!


//M

Av Mari - 19 januari 2014 21:53

Var i stallet idag och passade på att ta med Bus kamera och fota lite när Reuben var lös i paddocken. Bus red lite också, så det blev nåt foto på det med. Har annars ridit ut Reuben både igår och i förrgår, dock får han snöstyltor så det lite tråkigt få se om man kan lösa det på nåt sätt :P.


                               

Tycker det blev ganska bra foton, fint med snön nu!


//M

Av Mari - 16 januari 2014 17:24

Blev lite vardagslyx i veckan då jag provade på att göra en vitchoklad pannacotta, den blev jätte-god så det blir nog repris på den så småningom!


 


Jobbat inatt och var ute i stallet imorse och mockade och fixade iordning, planen är att hinna åka dit sen och ta ut Reuben på promenad om inte Bus tänkte följa med och rida på honom. Ska passa på att rasta Ozzy då också ordentlig!



 



Bara en natt kvar så är jag långledig (om det inte så att jag tar på mig att jobba nåt extrapass..) känns helt underbart!


//M


Av Mari - 14 januari 2014 15:07

Har inte hunnit skriva på ett tag då jag jobbat vansinnigt mycket. 


Reuben var dålig före helgen också, ville inte äta eller dricka, veterinär som jag ringde trodde på förstopping och efter att han fått jogga ett tag i longerlina så kom allt igång igen tack och lov! Både jag och Ida spenderade en hel del av torsdag natt och fredag förmiddag i stallet så det var tungt att jobba natt sen hela helgen när man inte hann sova ordentligt.


Bus red ut på Reuben igår och då var han hur pigg som helst, jag följde med och hade Ozzy med (hunden) och tog en promenad. Sen fick Bus galoppera Reuben över fältet ett par gånger, det var meningen att hon skulle konditionsträna honom men ttror Bus blev tröttare än vad Reuben blev som knappt var varm efteråt.


     


Tränat lite också, serie 1 närmar sig med stormsteg och det ju bra om man får in några pass innan det dax att tävla! Böjt på 120kg senaste passet, känns knöligt och ovant då jag vilat nån vecka men knäna känns bra iallafall.


Ledig idag, syster ska ta hästen och jag ska åka och träna med Elve ikväll   .


//M 


#Tinker #Häst #Träning

Presentation


Hona i mina bästa år (nåja). Delar en underbar tinker vid namn Reuben med syrran och tränar och tävlar styrkelyft och ibland strong(wo)man också.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards