powerofreuben

Alla inlägg under februari 2014

Av Mari - 16 februari 2014 09:08

I fredags så red Bus ut på Reuben tillsammans med Sanna på Hercules, De red till flygande kilometern och sen sadlade de av och red barbacka i paddocken när de kom tillbaka. Igår blev det  lite hoppning för Bus och Reuben, det gick hyfsat bra med tanke på att det var ett par veckor sen de hoppade senast.


Lite film:


Idag är planen att åka till Täby AK och träna lite.


//M

Av Mari - 12 februari 2014 15:39

Har äntligen fått vagnen fixad! Jag lyckades ju med konstycket att fastna i brevlådorna sist vi var ute med vagnen vilket ledde till att Reuben skenade iväg . Det var i höstas och skakeln böjde sig ju så vi har ju inte kunnat köra sen dess. Vi har ju dragit vagnen lite bakom honom och tränat så men inte kopplat på ordentligt då det inte gått men Hasse på stallet var snäll och böjde tillbaka den så nu kunde vi sätta igång ordentligt igen. 


För säkerhets skull så har vi tagit det lite försiktigt, igår förberedde vi genom att sätta på och ta av vagnen x antal gånger och promenera några vändor på stallplan. Idag drog syster ut och red en ordentlig sväng så Reuben skulle vara ordentligt trött innan vi skulle köra första gången. Sen var det bara sela på och sätta på vagnen så tog vi en kortare vända ut (han fick lite bomull i öronen också för säkerhets skull). I början ledde en och en satt i vagnen men sen var det bara att hoppa upp och köra. Det gick utan problem och han verkar nöjd med att vara framför vagnen igen. Skönt att han inte kopplar ihop det som hände med vagnen, brevlådorna är fortfarande livsfarliga trots att vi går förbi dem i princip varje dag.


Reuben framför vagnen idag:

   


Reuben är typ världens bästa häst!!


//M

Av Mari - 9 februari 2014 14:54

Tidig morgon idag då jag morgonfodrade i stallet. Bus var ambitiös igår och tvättade Reubens man vilket var välbehövligt och sen red hon i paddocken, jag satt också upp en sväng. Idag red jag ut en sväng och sen red jag lite i paddocken utan stigläder, blä va kass balans man har :(. Reuben fick springa nån vända lös också, hade sidepullen idag och det ingen större skillnad jämfört med hackamooren. 



Hårfager häst idag:

       


Ska åka till gymet om ett tag, Bus ska dansa zumba och jag ska försöka mig på lite träning. 


//M


Av Mari - 1 februari 2014 20:03

Tävlade på klubben idag, serie 1 i styrkelyft. Förutom mitt egna tävlande så försökte jag även hålla koll på våra lite nyare lyftare som gjorde utomordentligt bra ifrån sig!


Knäböj: 

125kg godkänt 

135kg godkänt

140kg godkänt


Bänkpress:

77,5kg godkänt

82,5kg bom, fick inte upp då högern vek sig som vanligt

Avstod sista lyftet


Marklyft:

170kg godkänt

180kg godkänt

190kg fick den till knäna och kände att jag aldrig skulle få upp det på ett bra sätt så jag släppte, kändes dock lätt från marken!


Totalt: 397,5kg vilket känns som ett helt okej resultat med tanke på den väldigt knappa träningsmängden.




Varit hemma en sväng och myst med dottern och vovven (Ozzy), snart dax att åka och jobba..

 

//M



Presentation


Hona i mina bästa år (nåja). Delar en underbar tinker vid namn Reuben med syrran och tränar och tävlar styrkelyft och ibland strong(wo)man också.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards