powerofreuben

Alla inlägg under november 2013

Av Mari - 30 november 2013 09:58

Har jobbat så det blir inte så mycket tid över för annat, men nu har jag varit ledig inatt och jobbar imorgon.


     



Igår åkte jag till stallet på morgonen efter jobbet, Bella fick sitta på Reuben ett tag och sen red jag ut en sväng. Blev en lugn runda mestadels men blev lite galopp på fältet som avslutning. 


I förrgår red jag en kort runda ut i mörkret och sen red jag en del i paddocken, Reuben var lite dramatisk och ofokuserad då vi hade sällskap i paddocken. 


Idag ska Reuben få vila och imorgon kommer Bus rida för tränare hoppas det inte för hårt i paddocken bara :P.


//M

Av Mari - 24 november 2013 20:42

Ska jobba fjärde och sista passet inatt och sen har jag två nätter ledigt. Har inte hunnit så mycket mer än att jobba men idag blev det ett pass på gymmet med hela familjen. Körde böj på 110kg och bänk med stopp på 80kg dessutom lite rygg.


Syster har haft Reuben hela helgen, i onsdags så hoppade Bus lite för tränare och dagen efter så tror jag Ida löslongerade. Igår blev det vila för Reuben och tror syster skulle rida idag.


Här är lite film från när Bus hoppade förut:


Snart mot jobbet!

//M

Av Mari - 17 november 2013 10:52

Igår så fick Bus rida Reuben och det blev lite hoppning. Båda skötte sig jätte-bra, det blev lite högre än tidigare då de mest tränat på att få till vägarna. Tror det var 60-70cm som högst och Reuben hoppade över fint, han får jobba ganska självständigt då Bus bara styr så får han sköta resten.


Lite bilder från igår:

             


Ska se om jag lyckas få ihop film lite senare. 


//M


Av Mari - 16 november 2013 08:11

Har varit ledig hela veckan! Reuben har varit lite kass i magen tyvärr men annars varit bra. I torsdags red jag ut och galloperade lite på honom då han var superpigg, igår blev det en lugnare tur i skogen och idag ska kanske Bus rida. Nytt stalltäcke har syster köpt till honom också, han har växt ur täckena från förra året..


 


Har gått en del i skogen med Ozzy också.

 


Träningen har varit lugn, har fortfarande ont i höger handled så försöker att inte påfresta den alltför mycket.


//M


Av Mari - 9 november 2013 21:10

Har inte orkat uppdatera då jag varit lite krasslig och bara försökt ta det lugnt. Idag var det distriktsmästerskap i styrkelyft, jag hjälpte till kring arrangemanget och lyfte lite också. Det blev 140kg i böj, 75kg i bänk och 175kg i marklyft vilket får duga med tanke på att jag knappt tränat på två veckor. 


Bus red Reuben förra veckan och hoppade till och med barbacka på honom. Sen blev han rejält sparkad vid ihopsläpp så han fick stå över helgen. Han har tömkörts, skrittats och tagit det lugnt, igår red jag ut en sväng och han var super-pigg så det blev lite galopp men han drog på lite mer än vad jag tänkt mig. Idag tyckte syster inte att han kändes helt fräsch men det är inte konstigt om han har lite träningsvärk efter igår med tanke på hur hetsig han var.


Bus hoppar Reuben barbacka:

 


Reuben i paddocken:


Reuben i sin box:

   


Förra helgen firade jag och Elve vår 2:a bröllopsdag och 9 år tillsammans så vi åkte till yasuragi och sov över där. Fickk värsta lyxrummet med eget bad, dessutom var vi och badade i badhuset så det kändes som om man badat nog för resten av året. Det var väldigt mysigt och väldigt god mat dessutom!


Bilder från rummet:

   


Snart mot sängen efter en väldigt lång dag på tävling!

//M


Presentation


Hona i mina bästa år (nåja). Delar en underbar tinker vid namn Reuben med syrran och tränar och tävlar styrkelyft och ibland strong(wo)man också.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards