powerofreuben

Alla inlägg under juni 2014

Av Mari - 28 juni 2014 20:41

Idag var det dax för att hämta Reuben och Bus från ridlägret, har kännts lite tomt utan dem i veckan. De hade uppvisning i "spegelhoppning" och gymkhana, Reuben såg ut att aldrig ha gjort annat..


             


Imorgon tidigt på morgonen så åker vi på kryssning till Åbo och ska stanna två nätter på hotell! Skönt att komma iväg lite även om det inte blir så långt bort. Fredag åker vi till Borås då jag ska tävla på lördagen i SM klassisk styrkelyft så det blir bara nån dags mellanlandning hemma innan det dax att åka igen.


//M

Av Mari - 24 juni 2014 10:42

Igår åkte jag och lämnade Bus och Reuben på ridläger, det gick jätte-bra med lastning och allt. Fick ett sms på kvällen sen att allt var bra. 


Bus och Reuben på plats:

 


Här är lite bilder från i söndags när Bus red:

             


Känns lite tomt och konstigt att ha så lite att göra nu när både barn och häst är borta i sex dagar..


Ska bara komma ihåg att ta hand om Bus dvärghamster Peanut:

 


//M

Av Mari - 18 juni 2014 19:01

Har inte hunnit uppdatera på ett tag nu, haft fullt upp. 


Lite bilder från veckan:


Körde ut i naturreservatet i 1,5 timme:

       



Bus och Reuben hoppar:


         



Syns det att de märker att de kommer på hindret från fel håll? (tro det eller ej så hoppade Reuben över iallafall från i princip stillastående):

   


Roligare när man kommer rätt :)

 


Bus red lektion:

     



Syster klippte mitt hår, såhär såg det ut före:

   


Efter:

    


På måndag så åker Bus och Reuben på ridläger!!


//M

Av Mari - 8 juni 2014 10:15

Var i stallet i tisdags och löshoppade Reuben över låga studs, han var jätteduktig. Helt plötsligt så hängde det läskiga reflexvästar på hindrena (tyckte Reuben) men han hoppade över iallafall.


           


Onsdag och torsdag var syster där och red. I fredags red Bus för instruktör, jag red lite innan eftersom Bus alltid brukar vara snäll och rida fram åt mig. Sen gick de gick igenom LC programmet lite och tränade på lite skänkelvikning mot slutet.


               


Igår åkte jag till stallet med Elve, det blev en körtur på 2 timmar.. Tog en ny runda ner till badplatsen och igenom naturreservatet, Reuben var lite tveksam efter trekvart och tyckte väl att det var dax att vända men sen när han upptäckte att vi var på väg hem igen så blev det lite mer fart i steget.


Tulle i hagen:

 


Reuben selad och redo för vagnen:

       



Idag tänkte jag åka och träna en sväng, sen blir det nog stallet också.


//M

 

 

 

Ps. Äntligen lyckats få ihop ett klipp på löshoppningen från den 30/5 :)


Av Mari - 2 juni 2014 21:33

Hela lördagen och hälften av söndagen tillbringade vi ute på Bosön, jag och Elve gick elittränar utbildningen och Sofie och Britten gick barn och ungdomsledar utbildningen. Mest minnesvärt var föreläsningen om barn och styrketräning av Michail Tonkonogi, fantastiskt bra föreläsning och han är så himla rolig också! Sen var det lite blandat om träning, det var en lååång lördag med start 09.00 och vi slutade vid 22.30 med bara föreläsningar. Sista timmen gick ögonen nästan i kors.. Söndagen höll vi på med fystest tillsammans med sjukgymnaster såå då fick vi i allafall hålla på lite med praktiska göromål.


 


Reuben fick ofrivillig vila (från vårt håll, han var säker nöjd) i lördags då syster som hade hand om honom var sjuk. I söndags så longerade jag honom lite med inspänningstyglarna i alla gångarter, han var lite seg men rörde sig bra. Nu går de ute på nätterna också så det inte konstigt att han är lite trött.


   


Idag så åkte jag ut till stallet på morgonen och red ut en lugn skrittur i skogen på en timme, Ozzy fick springa lös bakom så hade jag hundpromenaden avklarad också. Sen fick Reuben stå inne och vila lite, på eftermiddagen kom jag tillbaka och red ett 45 minuters pass i paddocken där jag repeterade det vi gjorde sist för instruktör. Skänkelvikningarna kändes mycket bättre denna gången och riktigt bra i trav också. som avslutning så gjorde vi några galoppfattningar i varje varv också. 


Reuben i paddocken;

   


Sen släpptes han ut med Gismo som är en ny ponny i stallet, det gick helt odramatiskt till då bägge hästarna var mer intresserade av att äta gräs än av varandra.


Har hunnit med att träna ett snabbpass idag också, snart är det dax för sängen!


Här är lite film på löshoppning från stallet som syster fixat, Reuben hoppar på slutet:

Jag har fortfarande inte lyckats klippa ihop nåt från senaste löshoppningen men ska försöka när jag har tid över.

//M



Presentation


Hona i mina bästa år (nåja). Delar en underbar tinker vid namn Reuben med syrran och tränar och tävlar styrkelyft och ibland strong(wo)man också.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards