powerofreuben

Alla inlägg under juli 2013

Av Mari - 30 juli 2013 09:33

Har varit småkrasslig och det har fortfarande inte släppt helt..


I lördags var jag faktiskt iväg och red ut en sväng på Reuben, det var länge sen då jag inte vågat mig på det när jag haft ont i ryggen. Reuben var pigg och framåt, det hjälpte nog att vi red ut först på kvällen också.


I söndags blev det faktiskt lite lätt träning, roddar, latsdrag, benpress och hantelpress på bänk. Känns att det är lääänge sen man tränade men vad ska man göra när man är sjuk :P. Efter träningen åkte jag, Elve och syrran till stallet och körde Reuben en sväng. Det blev en hel del trav och även denna kväll var han pigg och framåt.


   


Igår skulle syster ta Reuben, hennes plan var att konditionsträna honom och rida på ängen. 


Idag så har jag varit duktig och tagit en skogspromenad med Ozzy nu på morgonen när jag kom hem från jobbet, blev en fyrtio minuter ute iallafall. Ätit frukost nu och så skutt i säng så får vi se om jag hinner med nåt mer idag, ska jobba tre nätter till.


   


// M

Av Mari - 27 juli 2013 09:53

Har inte orkat uppdatera på ett tag men det har inte hänt så mycket heller.. Jag har varit förkyld senaste veckan så ingen träning. Reuben hade en vilovecka och sen red Ida och Bus varsitt pass på honom.


Igår åkte jag och Elve ut sent på kvällen då det var så himla varmt på dagen. Vi tog en runda med Reuben för vagnen och han var riktigt pigg för en gång skull! Blev en hel del trav och så gjorde Reuben en galoppfattning också fast det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig.


   


Idag är det meningen att jag ska rida, men vi får väl se.. Verkar bli en riktigt varm dag idag med :P


//M

Av Mari - 18 juli 2013 13:53

Har inte orkat uppdatera så mycket då jag börjat jobba nu igen. I måndags så tog jag och Bus en körtur med Reuben upp till OKQ8 då jag behövde få luft i däcken. Reuben uppförde sig jättebra trots att vi var ute och åkte vid fyra- fem snåret då det var en hel del trafik ute.



Reuben på bensinstationen:

 

Bus i vagnen:

   


Nu har Reuben fått vila ett par dagar och idag var hovis ute och skodde honom igen. Få se om han ska få vila över helgen också eller om syster tänkte sätta igång honom. Skadar väl inte med en vilovecka då han hållts igång större delen av sommaren med några vilodagar då och då.



Reuben i hagen idag:

   


Ozzy har blivit pappa, Blackie har fått tre små pojkar (såklart eftersom det önskades tikar) häromdagen så nu törs man inte hälsa på för då är risken att man har en hund till plötsligt..


Ozzy:

   


Ryggen gjorde riktigt ont i måndags men har kännts bättre nu när jag kommit igång och jobbat. Tränade lite i söndags och igår, bara lite bänkpress och roddar och lätta grejjer som inte ska belasta ryggen. Tar det lite lugnt och hoppas på att komma igång med böj och mark i början på nästa månad.


//M


Av Mari - 14 juli 2013 20:53

Elve följde med idag så vi passade på att köra ut en sväng med Reuben. När jag kom så stod Reuben uppe på en kulle i hagen och mumsade på en massa ris och ogräs, konstiga häst, han har ju en hel hage med gräs så nåt roligare borde han hitta att äta på. Elve fick hålla i tömmarna större delen av turen. Upptäckte att det var lite dåligt med luft i höger däck så vi får nog ta en sväng till bensinstationen nästa gång.



     


Har tränat lite idag också, första någomlunda ordentliga passet sen jag gjorde illa ryggen, dock så undviker jag allt som kan tänkas belasta ryggen just nu då den inte känns helt bra än. Skönt att kunna träna lite iallafall!


//M 

Av Mari - 14 juli 2013 10:38

I fredags så lyckades Elve med uppkörningen så nu har han körkort!!! *Hurra*


Efter en stressig morgon så åkte jag till stallet och tvättade Reuben ordentligt. Hans man och svans var så skitiga med ingrodd smuts att det var svårt att borsta och sköta ordentligt. Jag blev nog lika blöt som Reuben men då det var strålande sol så torkade vi fort. Tog en kortare sväng i solen och tömkörde honom så han torkade ordentligt innan jag släppte ut honom i hagen.



Nytvättad Reuben:

   



På kvällen skulle vi kolla på stallplats men det dök inte upp nån stallägare, lite snopet. Vi tog en sightseeing-tur i omkringliggande stall och såg oss runt lite istället. Efter det åkte jag, Elve och Bus upp till Eskilstuna där vi sov över hos Elves mamma och sen gick och spelade äventyrsgolf dagen efter och grillade. På kvällen fick Elve köra hem igen, förutom att vi missade en avfart då Ozzy slängde iväg mobilen i golvet just då så gick det bra.


Idag är planen att träna lite.. Ryggen känns ok så jag ska försöka låta bli att sabba den på gymmet.


//M


Av Mari - 11 juli 2013 14:48

Åkte till stallet med Elve idag!


Reuben hade på sig sin snygga "modifierade" flugluva så han ser ut som darth vader eller nåt :p. Eftersom han blir helt sönderbränd trots massa solkräm så fick jag den brilljanat iden att köpa en flugluva och sen sy på en lapp som går ner över hans rosa mule så den ska slippa bli bränd. 



Reuben i sin "flugluva":

   


Jag och Elve selade på honom och körde ut en sväng med vagnen. Vi tog oss till grusvägen jag hittade sist jag var ute och tömkörde och körde på den, det blev en hel del trav på den. Trots det så var Reuben knappt svettig när vi var på väg hem, å andra sidan så var det faktiskt rätt svalt idag och molnigt ute så det hjälpte väl också.



Reuben framför vagnen:

     



Nu ska jag städa lite här hemma!

//M


Av Mari - 10 juli 2013 20:55

Var hos veterinär med Ozzy igår, han kollades igenom igen och fick ta blodprov. Vi fick en tid till ortopeden om två veckor då han också ska röntgas igenom ordentligt.


Ozzy:

 



På kvällen åkte jag till stallet med Bus och ida och de hoppade lite med Reuben, det gick riktigt bra! Blev inte så högt eller länge då han inte hoppats så mycket.


Suddiga bilder från igår:

     


Idag har jag inte gjort mycket, Ida och Bus åkte till stallet för att Bus skulle få ridlektion av Ida på Reuben idag. 


//M


Av Mari - 9 juli 2013 00:29

Blev en trekvarts promenad med Ozzy imorse för att testa på lite mer aktiv vila men det var ingen förändring, ryggen envisas med att göra ont vad jag än gör *suck*. Imorgon ska vi till veterinär för han har problem med en analsäck och jag vill ha en ordentlig smärtutredning av honom.


 



Senare så åkte jag till stallet och tömkörde en runda med Reuben i jakt på nån ny körväg, jag hittade faktiskt en grusväg rätt nära!! Blir liite tajt att ta sig till den med vagnen men det ska nog gå på nåt sätt. Den är perfekt tror jag, jämn ganska rak och bra sikt så man kanske kan få upp lite flås på hästen. Var ute en och en halv timme med Reuben och vandrade på okända stigar så nu kanske jag hittar lite mer, hittade t.o.m tillbaka till stallet. Ryggen kändes varken bättre eller sämre än innan.


 


Var duktig och lyckades dammsuga här hemma och hänga upp lite tvätt, på onsdag har jag tid hos sjukgymnast så jag hoppas att det ska gå att få nån ordning på ryggen snart.


//M

Presentation


Hona i mina bästa år (nåja). Delar en underbar tinker vid namn Reuben med syrran och tränar och tävlar styrkelyft och ibland strong(wo)man också.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards