powerofreuben

Alla inlägg under augusti 2013

Av Mari - 29 augusti 2013 19:51

I tisdags så körde jag, igår och idag fick han springa lite lös i korallen :).


                       


Så fiin!!


//M


Av Mari - 26 augusti 2013 19:43

Var lite sjuk igår men kändes lite bättre idag så jag åkte till stallet. Reuben har fått vila två dagar nu så jag tänkte att jag rider ut en runda. Var ett tag sen jag red, har ju mest blivit att jag kört när jag varit i stallet så har Ida och Bus fått sköta ridningen. Reuben var hur pigg som helst och skulle trava ut från stallplan tyckte han, jag tyckte väl att vi kunde börja med skritt.. Hittade en ny stig in i skogen som vi tog och det dröjde inte länge förrän jag irrat bort mig (som vanligt), till slut hittade vi hem igen och då hade vi varit ute strax över en timme. Det blev väl mest skritt men en hel del trav och lite galopp också.



Reuben ute i hagen:

   




Reuben sadlad och klar:

 






Ute i skogen:

 






Hoppade av och ledde Reuben sista biten hem:

 



Efter stallet åkte jag till gymmet och mötte upp Elve, blev ingen träning då jag inte känner mig kry och ska jobba inatt. Hoppas på att jag inte mår sämre imorgon bara.





Söta Ozzy i soffan:

 



Snart mot jobbet!

//M




Av Mari - 24 augusti 2013 16:19

Åkte med Elve till Täby och tränade lite, med betoning på lite. Blev lätta böj och sen blev det stående press med appollons axel och stock. Appollons axel är en tjockare skivstång som är lite mer krävande för greppet om ni undrar. Lyckades iallafall få upp 55kg med appollon och 65kg på stockpressen så blev hyfsat nöjd med passet. 



Lyft med appollons axel:

   



Stockpress:

   


Mer än så blev det inte, lite ont i halsen idag och hängig så få se hur jag mår imorgon..


Efter träningen så åkte vi förbi och kikade till Reuben, han får vila idag.

 


Sam har varit här hela veckan nu och han och Ozzy har lekt jättebra men Bus var riktigt snörvlig (allergi) imorse så Ida får ta hem honom snart.


Sam och Ozzy:

 


Nu blir det soffläge!


//M



Av Mari - 22 augusti 2013 21:50

Var i stallet idag igen. Lyckades komma iväg på en körtur med Reuben på egen hand gick rätt bra att få på vagnen denna gång då jag visste hur jag skulle göra. I början var Reuben lite stel och ovillig men det släppte ganska snart, kanske lite stel efter hoppning och åkandet i transport igår. Vi tog en ny grusväg och var ute strax över en timme, mestadels i trav. Blev lite galopp också, han var jätteduktig!




Reuben ute i hagen:

 





Reubens hagkompisar:






Reuben färdig för körtur:

 






Ute på tur:

 






Nöjd Reuben efter körturen:

 






Reuben ute i hagen igen:

 



Blev lite träning med älsklingen på kvällen sen. 


//M


Av Mari - 22 augusti 2013 00:46

Det blev en låång kväll. Reuben skötte sig exemplariskt och promenerade på transporten som om han aldrig gjort annat både när vi skulle iväg och när vi skulle hem igen. På plats så var han cool och tyckte det var lite mystiskt att sadeln slängdes på utan vidare. Syster skulle ju träna hoppning med Reuben och vi tyckte att det var lite bra miljöträning att komma bort lite. Det gick väl okej, Reuben skötte sig bra men blev lite sur av att stå och vänta medans de andra hoppade så han var lite seg tydligen. Dessutom var underlaget betydligt tyngre än vad han var van vid och halva banan lutade neråt. 



Reuben ska lastas på:

 




Reuben urlastad på nya stället, lugn som en filbunke:

 





Blev inga bra foton, bara suddiga i princip då det börjat skymma:

   






Reuben hemma i sin box igen med en välförtjänt tuss hö:

 


Hade hunnit bli mörkt när vi åkte hem igen men det gick bra! Första gången jag kör med hästtransport på släp, tidigare har vi hyrt b-korts lastbil, så det var spännande. Lyckade t.o.m backa släpet på plats igen (efter att Reuben var urlastad)! 


//M




Av Mari - 21 augusti 2013 16:06

Syster och jag åkte till stallet och tvättade av Reuben ordentligt idag, särskilt manen behövde en ordentlig rengöring. Han uppförde sig jättebra förutom när vi tvättade pannlugg och huvud som var mindre roligt tyckte han. Nu står han inne i box och vilar upp sig med svettäcket på, vi ska ju åka iväg på träning ikväll för Ida ska hoppa med honom. 



Reuben i hagen:




 



Reuben duschas:



   



Trött häst blir ompysslad efter tvätten:

 



Ren och välfriserad från topp till tå:

   



Byta om från blöta kläder till torra så ska vi till stallet om en stund igen och försöka få på transporten och åka iväg med hästen..


//M


Av Mari - 21 augusti 2013 07:27

Elve fyllde 29 år igår så vi firade med tårta och så. Han fick nån liten present av mig men inget jätte-stort, dumt att fylla år precis innan lön. Dessutom så är det lika bra att vi spenderar pengarna på det han faktiskt vill ha, tror han ska testa på ett program av Tuscherer som kostar en del. 


Bus var också här igår och hon och Ida åkte till stallet och fixade med Reuben, Ida höll sen lektion för Bus på Reuben som tydligen var pigg och busig.



Bus och Reuben igår:

       


Jag följde med Elve till Täby AK under tiden då de var i stallet och passade på att träna lite, Elve var på möte och planerade inför DM som han tagit på sig att arrangera. Hittade en appollons axel (skivstång som är "tjock" och svår för greppet) som jag passade på att vända och pushpressa. Fick utan större problem upp 50kg iallafall :). Sen så blev det lite bänkpress och lätta marklyft också. 


Idag ska Ida iväg på hopp-träning med Reuben och jag ska följa med och kolla!

//M



Av Mari - 20 augusti 2013 09:42

Snart går det av stapeln, Sveriges Starkaste Kvinna 2013!


 


Jag har blivit tillfrågad om jag ska vara med men har inte bestämt mig ännu då jag nyligen var skadad och precis kommit igång med träningen igen. Håller jag mig fräsch i kroppen och kommer upp på vikter så jag känner att jag kan ta mig igenom grenarna utan att skada mig så tänkte jag nog ta och anmäla mig. Förra året lyckades jag ju ta mig igenom fast jag hade ont men det var inte så smart..




Bilder från förra årets tävling, däckvält:

 


Farmerswalk:

 



Liite sugen är man ju, det är ju så himla kul!

//M




Ovido - Quiz & Flashcards